Software hoef je niet per se te begrijpen, wel willen we jou heel graag uitleggen waarom software nou zo belangrijk is voor een bedrijf.

Wij gebruiken vaak een aantal mooie voorbeelden voor, om te laten zien hoe jouw bedrijf groei of efficiëntie kan creëren door het implementeren van software.

Case 1. Henk de order Picker

Jij hebt een bedrijf met veel logistieke processen en jouw medewerkers doen nog een aantal taken handmatig. Wanneer ik naar één van de medewerkers zou lopen en de vraag stel: hoe gaat het hier op de afdeling? Dan weet ik bijna zeker dat het antwoord zal zijn: ja, hartstikke goed. We groeien en zijn altijd op tijd met onze leveringen.

Maar stel Henk moet elke dag een stukje lopen om de order te printen, gaat koffie halen en nog een praatje maken? Dit kan al snel oplopen tot, laten we zeggen, 10 minuten. Dit lijkt natuurlijk helemaal niks voor een achturige werkdag. Maar ga het eens uitrekenen? 10 minuten per keer, misschien moet dit zo’n 5 keer per dag. Dit is al 50 minuten per dag en 4.2 uur per week. Met 45 effectieve werkweken voor een werknemer is dit 188 uur per jaar. Wanneer deze Henk jou als bedrijf €40,- per uur kost is dit jou €7.500,- per jaar per werknemer wat je ook gewoon had kunnen besparen. Nu wordt het ineens een stuk interessanter!

Een softwaresysteem dat voor (meer) automatisering zorgt kan ineens veel meer tijd en geld vrijmaken in jouw bedrijf. We zien dat veel bedrijven vaak niet doorhebben dat je met software veel geld en tijd kunt besparen of dat bedrijven de stap niet durven te maken. Echter zal de concurrent dit wel doen!

Case 2: schaalbaarheid bij corona vaccinaties of ticketmaster.

Iedereen zal het wel hebben gehoord of gelezen. Een Europees vaccinatie paspoort of een vaccinatiebewijs om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan. Omdat Corona op iedereen in Nederland en de rest van de wereld impact heeft zie je hier goed hoe oplossingen schaalbaar moeten kunnen zijn.

Het aanmaken van een QR-code als Corona toegangsbewijs duurt vaak lang doordat de servers overbelast worden. Ook hierbij kan software goed helpen. Wanneer je namelijk voor schaalbare oplossingen, systemen en servers kiest zul je dit probleem minder snel, of helemaal niet hebben. Software moet mee kunnen schalen met de vraag van jouw klanten en de groei van jouw bedrijf. Daarnaast is een eventuele DDOS aanval minder goed mogelijk wanneer jij gebruik maakt van meer dataservers.

Case 3: Standaardpakketten worden vaak niet meer dan 40% van gebruikt.

Jouw bedrijf maakt gebruik van een standaard softwarepakket. Slechts 2% van de gebruikers binnen jouw bedrijf gebruikt de volledige 100%. Wel is jouw IT-afdeling zo’n 75% van de tijd kwijt aan het inrichten, aanpassen en problemen oplossen van jouw softwarepakket. Niet meer dan één op de drie medewerkers gebruikt meer dan 60% van de functionaliteiten. Dit zijn allemaal resultaten van Infosupport.

In het figuur hieronder kun je zien dat bedrijven gemiddeld meer dan de helft van hun tijd kwijt zijn aan het onderhoud van een systeem.

Veel bedrijven zullen dit niet als een groot probleem zien. Echter zien wij dit wel als een probleem in de IT-wereld. Je wilt toch veel liever meer tijd kunnen besteden aan innovatie, nieuwe ontwikkelingen en efficiëntie? Wat nou als je het bouwen van software kan uit besteden? Of jouw software op maat kon laten maken en perfect aan te laten sluiten bij jouw bedrijf? Hiervoor heeft maatwerk software een plek op de markt. Bedrijven die inzien dat een pakket ze te veel geld kost zonder dat ze alles gebruiken vluchten naar maatwerk software of technieken zoals low-code oplossingen. Hiermee voorkom je dat je voor dingen betaald die je niet gebruikt en het overzicht kwijt bent waar je nou voor betaald.

Hoe (juiste) software jouw business redt.

Hoe (juiste) software jouw business redt.

In deze PDF laten we je zien dat software een grote positieve bijdrage kan hebben aan jouw organisatie. 

-

Je download begint direct