Mobiele apps
Van voorraadbeheer en logistieke communicatie tot interne communicatie. Het kanaal om laagdrempelig en snel kunnen schakelen.
Groeit mee met jouw bedrijf
Toekomstbestendig Alle functionaliteiten die je kunt dromen
In het kort:
Geen bedrijf kan eigenlijk meer zonder een eigen mobiele app. Een app die helemaal is afgestemd op de wensen van de werknemers (intern) en de klanten (extern). Opinity is gespecialiseerd in het bouwen van mobiele apps die de werkprocessen makkelijker maken.
Laagdrempelige bereikbaarheid en toegankelijkheid met mobiele apps!
De mobiele app is anno nu niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Dagelijks loggen we in op verschillende applicaties en werken we verschillende statussen bij. Gaaf is dat je de werkprocessen aanzienlijk kunt versnellen doordat er kort en snel geschakeld kan worden door of via de mobiele app. Een tweede toepassing is het gebruiken van een mobiele app om jouw klanten maximaal te servicen. Zo word jij van leverancier een top leverancier!

Apps zijn interessant wanneer:
- Je altijd in contact wilt zijn met de klant
- Je je wil onderscheiden van concurrenten
- Je wil digitaliseren
De voordelen van een mobiele app
Nu nog trendsetter
Steeds meer mensen maken gebruik van een smartphone of tablet. Dit betekent dat je je als bedrijf kan onderscheiden met het hebben van een mobiele app. Het gebruik groeit momenteel het snelst bij business apps.
Altijd in contact met de klant
Waarom heeft ons bedrijf of onze klant een app nodig? Een groot deel draait hier om marketing. Een app staat op de telefoon van de gebruiker en is dus ook elke keer zichtbaar op de klant zijn telefoon. Een simpele klik en de klant kan al contact met je opnemen. Ook is er geen tussenkomst van een browser meer nodig.
Ook het stukje feedback en ondersteuning werkt perfect in een app. Klanten kunnen hier snel en makkelijk contact met je opnemen.
Goed te onderhouden
Iedereen die een beetje overweg kan met een computer kan wijzigingen aan de app maken. Het actueel houden van sommige informatie in de app kan zelfs helemaal automatisch. Je data wordt gelinkt met een webservice zodat jij er geen tijd meer aan hoeft te besteden. Deze wijzigingen staan automatisch in de app verwerkt.
Stroomlijnen van processen
Bij het groeien van een organisatie komen steeds meer processen kijken. Dit maakt de uitdaging van afstemming groter. Je wil geen tijd kwijt zijn aan het oplossen van deze extra taken. Een app of webapplicatie laten maken is hiervoor de oplossing. Juist wanneer software binnen de applicatie aan elkaar gekoppeld wordt. Het helpt enorm voor een bedrijf om hiermee processen goed en vloeiend te laten verlopen.
Altijd binnen handbereik
Omdat bijna iedereen zijn telefoon altijd bij zich heeft is jouw app altijd binnen handbereik van jouw gebruikers. Daarnaast is voor een app niet altijd internet nodig en werken ze vaak ook zonder. Echter heeft tegenwoordig zo’n 90% van de Nederlanders ook mobiele data en dus ook (bijna) overal internet!

Mobiele app laten maken of een bestaande app gebruiken
Een bestaande app is snel beschikbaar, direct bruikbaar en daardoor een mooi instapmodel om razendsnel stappen te kunnen maken met je organisatie.
Minpuntje aan zo’n app is echter dat het niet naadloos aansluit op de wensen van de organisatie of de klanten.
Behoefte aan 2.0? Ga dan voor een custom made app. Oftewel: laat een mobiele app ontwikkelen! Door in gesprek te gaan met een team van app-ontwikkelaars worden alle wensen en behoeftes van jou en jouw organisatie duidelijk, waardoor je een app kunt bouwen die gemaakt is voor jullie processen. Daarnaast kunnen de developers rekening houden met de toekomst en de applicatie zo ontwerpen dat jij hier jaren mee vooruit kunt!

Mobiele app voor intern of extern gebruik
Leuk zo’n mobiele app, maar waar is het goed voor en wat win je er precies mee? Sorry, we gaan je geen jackpots, gouden bergen of 200% groei beloven. Wat we je wel willen beloven is een app die 100% is afgestemd op jouw vragen en behoeften, welke uiteraard weer zijn afgestemd op de behoeften van jouw team en/of klanten.
Stap 1 is dus het bepalen van het gebruik: wat wil je er mee doen? De mobiele app kan voor verschillende toepassingen worden gebruikt, zo is het mogelijk om er een te laten bouwen voor intern gebruik of een voor extern gebruik.
Een mobiele app voor intern gebruik
De mobiele app als communicatie kanaal voor de organisatie. Denk bijvoorbeeld aan een eigen community waarin alle highs en lows van het bedrijf gedeeld kunnen worden. Door de laagdrempeligheid van een app is het mogelijk om snel feedback op te halen binnen de verschillende teams die je bedrijf rijk is!
De mobiele app zorgt voor een nieuwe dimensie binnen de communicatiestromen. Nu vragen we collega’s massaal hun eigen WhatsApp te gebruiken om te communiceren. Dit kan afleiden en niet iedere collega is hier even op gesteld. Een eigen app biedt hierin de brug voor snelle zakelijke communicatie, met als dikke plus: minder afleiding door privézaken!


Een mobiele app voor extern gebruik
Communiceren met klanten is essentieel. Jouw klanten willen weten waar ze aan toe zijn, hoe het proces verloopt en binnen welk tijdsbestek jij je klanten zo ongelofelijk goed gaat helpen als dat je altijd al doet. Het grote verschil? Door gebruik te maken van een mobiele applicatie kun je op een laagdrempelige manier communiceren en belangrijke notificaties sturen, zoals bijvoorbeeld over het bestellingsproces. Je neemt ze hierdoor mee in het gehele proces dat je voor de klanten doorloopt. De winst die je hier uithaalt? Begrip en vertrouwen van jouw klanten!
Bonus!
Je kunt de mobiele app koppelen met het huidige CRM-systeem. Zo heb je altijd inzichtelijk met wie je communiceert, welke aanvragen er binnen komen of welke mutaties gecommuniceerd moeten worden.

Jouw eigen mobiele app!
Benieuwd naar de meerwaarde van een mobiele app voor jouw organisatie?
Laten we snel een (digitale) kop koffie doen om samen jouw vraagstuk te inventariseren en het vraagstuk concreet te maken! Mocht de uitkomst aansluiten op hetgeen wat jij zoekt, dan flansen we die mobiele app voor je in elkaar!
Nog niet overtuigd? Bekijk hier onze succesverhalen
Opinity helpt je met:
Procesoptimalisatie
Snelheid van jouw bedrijfsprocessen
Professioneel advies
Makkelijke overstap naar nieuwe software
